? ממה להתחיל
מתי נולדתי
נולדתי שוב
בסדנה של מיה דונסקי
כשהתחלתי ללכת ובכל צעד שצעדתי
שכחתי משהו שידעתי על עצמי
התחלתי בשם שלי
עד שהייתי לאדם הולך- דף ריק
הבנתי שמשהו חשוב קורה
משהו לכל החיים
התחלתי לנשום
הוראה ליווי והנחייה
- 2020-2023 מנהלת ומנחה אנסמבל יוצר "תנועה אנושית", קבוצת עבודה שנתית בשת"פ עם מורים אורחים בטל שחר
- 2000-2023 מנחה, מופיעה בתחום הבוטו ומלווה תהליכי התפתחות ויצירה
- 2019-2023 (מנחה סדנאות אורח בפסטיבלים ומאסטר קלאס (כח האיזון ורטיגו, 'נושמות אביב', מרכז סינפסה
- 2019 סדנה בתכנית "ברוח" להכשרת מלווים רוחניים לחולים סופניים
- 2018-2022 הנחתה מפגשי בוטו בירושלים
- מלמדת צ׳י קונג לבריאות האישה 2015-2023
- 2015-2017 ״לנוע עם הזמן״, תוכנית המשלבת עבודה תנועתית עם תכנים תורניים
- לימדה בבי"ס לקול ותנועה "סינפסה" בקרית ענבים 2006-2011
- לימדה בבי"ס לאימפרוביזציה "ארטנסס" בעין שמר 2009
- לימדה בבי"ס "מגע" בירושלים במסגרת תוכנית "תבונת הגוף" 2007
- לימדה בוטו במסגרת "אנסמבל עיתים" בת"א 2003
- יזמה וניהלה אומנותית את פסטיבל הבוטו הראשון בישראל 2003
- הנחתה סדנת בוטו בת שנתיים בתל-אביב 2001-2002
לימודי תנועה שונים
הרצים על פנינו-"החזותי" 1995
- 2021-2023 תרגול איינגאר יוגה עם גלי ברוק
- 2019-2023 לימודי תנועה עם רות זיו אייל
- תרגול איינגאר יוגה עם רחל קולברג 2012-2019
- תרגול צ'י קונג עם איילה גרייצר 2009-2019
- 2010-2011 לימודי קונטיניום עם אמילי קונרד ובתיה שכטר
- בוגרת החוג לתנועה וכתב תנועה באקדמיה ע"ש רובין בירושלים 2007
- לימודי בוטו עם מיה דונסקי 1998-2004
- לימודי תנועה עם רות זיו אייל 2000-2003
- לימודי בוטו עם יורי רן 2002
- לימודי פלדנקרייז עם פרומית פלנדקרייז 2002
- בוגרת בי"ס לתיאטרון חזותי בירושלים 1995-1997
- התגוררה 5 חודשים בסלבדור ברזיל, שם למדה ריקודים אפרו ברזיליים 1994
- 1991 בוגרת מגמת מחול, תיכון אלון רמה"ש
- 2019-2023 לימודי תנועה עם רות זיו אייל
- תרגול איינגאר יוגה עם רחל קולברג 2012-2019
- תרגול צ'י קונג עם איילה גרייצר 2009-2019
- 2010-2011 לימודי קונטיניום עם אמילי קונרד ובתיה שכטר
- בוגרת החוג לתנועה וכתב תנועה באקדמיה ע"ש רובין בירושלים 2007
- לימודי בוטו עם מיה דונסקי 1998-2004
- לימודי תנועה עם רות זיו אייל 2000-2003
- לימודי בוטו עם יורי רן 2002
- לימודי פלדנקרייז עם פרומית פלנדקרייז 2002
- בוגרת בי"ס לתיאטרון חזותי בירושלים 1995-1997
- התגוררה 5 חודשים בסלבדור ברזיל, שם למדה ריקודים אפרו ברזיליים 1994
- 1991 בוגרת מגמת מחול, תיכון אלון רמה"ש
השתלמויות ומופעים בתחום הבוטו
- 1998-2023 מופיעה במופעי סולו רבים בין היתר במרכז "ז'ראר בכר", "זירה הבינתחומית", "תמונע", "בית הנסן", "החאן" ועוד
- 2023 בין לבין", מופע סולו, הוצג במסגרות פרטיות ובגלריית הקובייה בירושלים"
- 2015-2023 שיר אהבה לירושלים", משחק מפגשים אמנותי-חברתי-מדיטטיבי ברחוב המדרגות בנחלאות"
(במסגרת פסטיבל "הליכות ג'ון" לקהל הרחב. בכל פעם המפגש היה בעל דגש אחר)
- 2022 ביוגרפיה של סדק", מופע קבוצתי ראשון של אנסמבל "תנועה אנושית", הוצג בתאטרון החאן בירושלים"
- 2021 הדרך לבוטו", השתתפה בסרט דוקומנטרי המלווה ארבע יוצרות בתחום הבוטו בישראל בבמויו של שי אלכסנדרוני"
הוצג בסינמטק ת"א ובהקרנות פרטיות המלוות במופע בוטו חי
- 2017-2018 "מופע סולו, " 661 ק"מ מכאן
הוצג ב: פסטיבל מחול געתון, גלריית החנות בת"א, בית הגת בירושלים ותיאטרון בחצר בנטף
- 2011-2019 (עסיס", יחד עם 3 רקדניות יוצרות (הוצג ב: "עקבות" בבית הגת, שבוע תרבות יפן בירושלים, ביאנלה לאומנות בירושלים"
- 2010-2011 במה לבוטו", פורמט חודשי להצגת סולואים של רקדני בוטו בכפר אוריה"
- הופיעה עם המאסטר קאזו אונו ותלמידי הסטודיו במסגרת פסטיבל מחול בטוקיו 2002
- שהתה פעמיים לתקופה של חודשיים ביפן שם השתלמה בסטודיו של קאזו אונו (מייסד הבוטו) ובנו יושתו אונו 2002
- הופיעה עם המאסטר יושתו אונו במסגרת פסטיבל מחול בקיוטו 2002
- 1998-2001 יצרה והופיעה במופעי רחוב בירושלים, רומא, סרלה (צרפת) וטוקיו
- סדנא בהנחיית קו מורובושי וינה, אוסטריה 2001
- סדנא בהנחיית טדאשי אנדו, ירושלים 2001
- סדנא בהנחיית מאסקי איוונה, נורמנדי צרפת 1999
- סדנא בהנחיית אורית נבו 1998
פסטיבל "אימפולס"2008
...עוד כמה מילים על הבוטו ועליי
אף פעם לא הייתי בלרינה... אבל תמיד אהבתי לרקוד וגם להופיע
המסע שלי בתוך עולם המחול מעולם לא היה קל
הרבה כאב, הרבה נסיון להיות מה שאני לא אהיה לעולם
.ותמיד כמיהה להביע ולבטא את עצמי בתנועה
אחרי פציעה ברגל, בכל פעם שניסיתי לחוות או להביע את עצמי בתנועה
נתקלתי מיד במוגבלות פיזית. כשהגעתי לראשונה לסדנת בוטו
חוויתי בדיוק את האקסטזה שבעבר הייתה מדרדרת את מצבי עד כדי כך
שהייתי חייבת להפסיק כדי לתת לגוף להירפא ממה שעוללתי לו
אבל כאן הקשב שאפשר ואף דרש הבוטו היה כל-כך מדוייק, שלא נגרם לי שום נזק
.הייתה פשוט הקשבה דוממת למי שאני בכל רגע ושימוש מושלם בכך
.המוגבלות נעלמה, נשאר רק מה שיש כאן ועכשיו
.מאז שאני מכירה את הבוטו זה כמו שנים של ריפוי
המסע שלי בתוך עולם המחול מעולם לא היה קל
הרבה כאב, הרבה נסיון להיות מה שאני לא אהיה לעולם
.ותמיד כמיהה להביע ולבטא את עצמי בתנועה
אחרי פציעה ברגל, בכל פעם שניסיתי לחוות או להביע את עצמי בתנועה
נתקלתי מיד במוגבלות פיזית. כשהגעתי לראשונה לסדנת בוטו
חוויתי בדיוק את האקסטזה שבעבר הייתה מדרדרת את מצבי עד כדי כך
שהייתי חייבת להפסיק כדי לתת לגוף להירפא ממה שעוללתי לו
אבל כאן הקשב שאפשר ואף דרש הבוטו היה כל-כך מדוייק, שלא נגרם לי שום נזק
.הייתה פשוט הקשבה דוממת למי שאני בכל רגע ושימוש מושלם בכך
.המוגבלות נעלמה, נשאר רק מה שיש כאן ועכשיו
.מאז שאני מכירה את הבוטו זה כמו שנים של ריפוי