אל תלך בכוחות עצמך
הינשא כמו העיתון שנושאת הרוח ברחוב
אל תעצור, אפילו לא מול הקיר
המשך ללכת עד שאין עוד חדר
אל תקפוץ כלפי מעלה
נסה לקפוץ למטה אל התהום
היג'קטה
הינשא כמו העיתון שנושאת הרוח ברחוב
אל תעצור, אפילו לא מול הקיר
המשך ללכת עד שאין עוד חדר
אל תקפוץ כלפי מעלה
נסה לקפוץ למטה אל התהום
היג'קטה
קאזו אונו
שיעור של אונו
?שיעור עם קאזואו אונו הוא לא שיעור רגיל. מתי השיעור מתחיל
?כשאנחנו לוקחים את הרכבת מטוקיו ליוקוהמה
? כשאנחנו מטפסים בדרך המובילה לבית על הגבעה
?כשאנחנו יושבים מסביב לשולחן בסטודיו שותים תה ומקשיבים לו לפני תחילת העבודה
:יושב משולב רגליים בכורסא שלו הוא מדבר
.האמנות שלי היא אמנות של אימפרוביזציה. היא מסוכנת
. כדי להצליח יש חובה להגיע למעמקי ונבכי הנשמה האנושית, ואז לבטא אותו
הוא אומר שהוא לא אוהב ללמד, שהוא לא יודע איך
.וזה נכון. הוא לא מלמד. הוא מזין, מנחה, מעורר השראה
.זה ההבדל בין מורה למאסטר
לחזור למקור החיים
אני מלמד את התלמידים שלי אם מבקשים ממני.
אף פעם לא הכנתי ריקוד עבורם וגם לא עזרתי להם להכין ריקוד הם צריכים למצוא בעצמם את מה שהם רוצים לעשות,
לא משנה כמה פשוט זה יהיה, זה לא טוב אם אתה לא יודע מה לעשות עד שהמורה שלך אומר לך,
אתה צריך ללמוד ולמצוא את הריקוד שלך. אני נותן יד עם צריך, אבל לא עוזר למישהו מההתחלה ועד הסוף.
אם אתה מצפה לעזרה כזאת לעולם לא תוכל ליצור עבודה שלך בסדנאות אני מייצר אפשרויות למשתתפים להוציא החוצה
להתבונן בעצמם מוצאים את הריקוד שלהם בעצמם
.המשתתפים צריכים להשתמש באפשרויות למצוא בעצמם, ע"פ צורת החשיבה שלהם.
אני אף פעם לא אומר להם תעשו כך או אחרת, זה בזבוז זמן עבורם
אפילו אם אתה נכשל בניסיון לעשות משהו או שאינך יודע מה לעשות, מה שאתה מוצא בתהליך הופך שלך, הופך חלק ממך.
אבל אם אומרים לך מה לעשות אתה עשוי לחשוב "אה… אז ככה עושים את זה", אתה לא יכול בגישה כזאת.
אני לא יכול לחיות במצב תודעתי כזה. בכל מקרה, טריוויאלי ככל שזה יהיה ,
אתה חייב למצוא את התנועה בעצמך אתה חייב למצוא את מה ש "לא יכול להיות אחרת ".
זה לימוד ! אבל אם אתה רוקד כמו שאמרו לך
.זה לא משרת דבר
לידתו של הבוטו
.לידתו של הבוטו התרחשה ביפן של אחרי מלחמת העולם השנייה
.דרך שיתוף פעולה בין שני רקדנים - טאצומי היג'יקטה ואונו קאזואו
,היג'קטה חקר את התנועה דרך המכוער והיוצא דופן, דרך הסבל והעונג, החיים והמוות
אך למעשה אפשר לומר שהיג'קטה חקר את החיים ללא סימון גבולות כלשהו וללא הנחות מוקדמות
.ונאמן לגמרי לדרכו הוא הגיע בסופו של דבר לאמנות של גילוי ולתפיסת עולם הוליסטית במהותה
.לעומתו המחול של אונו קאזו אלתורי, מלא רגש, חוגג את החיים במכלולם
היג'קטה היה שטתי בתכלית והבוטו הבוטה שלו היה מושרש בתפיסת חיים אפלה
?אנרכיסטית, ולכאורה פסימית. מה מצא שם אונו
.ככל הנראה, לפני הכול את נקודת האמת שממנה יכול היה להתחיל באופן אותנטי את דרכו שלו
אם ברצונכם ללמוד עוד על הבוטו הכנסו לעמוד "למד עוד על הבוטו" הנמצא כתת חלון לחלון זה
היג'יקטה טאטצומי